سیزدهمین جلسه شورای مدیران و روسای شرکت حفاری استوان کیش

سیزدهمین جلسه شورای مدیران و روسای شرکت حفاری استوان کیش با مروری بر عملکرد چهار ماهه اول سال و بررسی مسائل جاری شرکت به منظور تسهیل اقدامات اجرایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در این جلسه که روز یکشنبه، ششم مرداد ماه در محل سالن جلسات دفتر تهران برگزار شد، مهندس مرتضی پاکروان سخنان خود را با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز مجمع عمومی سالیانه شرکت حفاری استوان کیش، اجرای موفقیت آمیز تکالیف مجمع برای سال 97 و تصویب صورتهای مالی آغاز و  با ابراز خرسندی از روند مطلوب اجرای برنامه‌های شرکت در چهار ماهه اول سال جاری، از همه همکاران و کارکنان شرکت تقدیر و تشکر کردند.

ایشان در ادامه، اجرای عملیات بازسازی چاه‌ها در فاز 4 پارس جنوبی ، اخذ و تمدید گواهینامه های متعدد در زمینه استانداردها و ایزوها ، بروز رسانی دیون و تعهدات و مهمتر از همه پرداخت به موقع حقوق پرسنل و تمدید قراردادهای پرسنل برای کل سال با شرایط مناسب ، برگزاری دوره های آموزشی و افزایش سطح مشارکت همکاران در پیگیری و بهینه کردن امور شرکت را بخش دیگری از فعالیت‌های موفق سازمان عنوان کردند و گفتند: در اجرای فعالیت‌های عملیاتی پروژه در فاز SPD5 عملکرد 100 درصدی دستگاه حفاری را به ثبت رساندیم که دستاورد بسیار مهمی است. ثبت این رکورد جای تقدیر و تشکر از همه کارکنان شرکت را دارد و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت حفاری استوان کیش در همین زمینه خواستار ثبت درس‌آموخته‌های پروژه به صورت دقیق و در چارچوب رویه های اجرایی شرکت شدند و به ویژه در مورد بررسی همه جانبه و تحلیلی حوادث پیش آمده بر روی سکو و برنامه ریزی لازم یرای  پیشگیری‌های آتی تاکید کردند.

مهندس پاکروان با اشاره به اینکه اکنون مراحل پایانی فعالیت دستگاه حفاری پاسارگاد 100 در فاز 4 پارس جنوبی است، بر ضرورت آمادگی همه واحدها برای جابجایی دستگاه تاکید کردند و از بخش‌های عملیاتی، مهندسی ، پشتیبانی،ICT،  HSE، DPA و سایر واحد های مرتبط خواستند تا با برگزاری جلسات هماهنگی، الزامات لازم برای جابجایی ایمن دستگاه را فراهم آورند.

ایشان تحقق  درآمدهای برنامه ریزی شده و وصول بخش قابل توجهی از مطالبات معوق  شرکت را به عنوان موفقیت دیگری برای شرکت عنوان کردند و از به‌رزورسانی پرداخت دیون و تعهدات شرکت اعم از پرسنل ،  پیمانکاران و تامین کنندگان مالی خبر دادند. در همین راستا مدیرعامل محترم حفظ و حراست از منافع شرکت اعم از تجهیزات ، مالی، پرسنلی و برند سازمانی  و دقت در اجرای مسئولیت ها بعنوان سر لوحه کاری و  در بحث مسائل روابط و حفظ منافع ذینفعان اعم از سهامداران ،کار فرمایان و شرکتهای گروه را با اهمیت قلمداد نمودند.

مهندس پاکروان با اشاره به تشکیل 14 کارگروه تخصصی در شرکت در حوزه های مختلف، خرد جمعی را معیار تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها در شرکت عنوان کردند و ابراز امیدواری کردند که برآیند فکر جمعی کارکنان و تحلیل موقعیت و شرایط شرکت، بازتاب ها و دستاوردهای مناسبی را در پی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت حفاری استوان کیش ضمن ابلاغ تصویب آئین نامه معاملات بازنگری شده در هیات مدیره محترم و اجرای آن از همین تاریخ همچنین رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های داخلی شرکت را بخش مهمی از فرایند مدیریت دانش و ثبت سوابق عنوان کردند و خواستار به روزرسانی دستورالعمل ها و روش های اجرایی در صورت نیاز، رعایت دستور العملهای اداری، پاسخگویی و ارائه مستندات کامل و به موقع در سیستم مکاتبات ، پیگیری انگیزه مند و مستمر امور توسط کلیه همکاران ، جلسات و نشست های کاری دوستانه بین واحدها و مدیریت ها ، مشارکت و کارهای گروهی در سازمان شدند.

مهندس پاکروان در ادامه به بازدید اخیر جناب دکتر عمادی بعنوان نائب رئیس هیات مدیره و نماینده مالک دستگاه حفاری پاسارگاد -100 ، از دستگاه حفاری اشاره و نکاتی از رهنمودهای ایشان از جمله  کسب رضایت پرسنل ، حفظ ، نگهداری ،  تعمیرات و تامین تجهیزات ضروری مورد نیاز آن را عنوان نمودند.

مدیر عامل محترم در پایان با توجه به شرایطی که بر بازار فعالیت های شرکتهای نفتی در حال حاضر حاکم است از وضعیت رو به رشد و توسعه شرکت ابراز خرسندی کرده و از همه مدیران و کارکنان خواستند تا در صورتی که ایده، طرح یا برنامه ای برای بهبود فرایندها یا ورود به عرصه‌های کاری جدید دارند، نظرات و پیشنهادات خود را جهت بررسی ارائه کنند.

در ادامه جلسه مدیران و حاضرین جلسه ، گزارشات عملکرد 3 ماهه اول سال 98  واحدهای زیرمجموعه را ارائه و در خصوص موضوعات مطرح شده نکته نظرات و دیدگاه های قابل ارائه بیان شد و برای برنامه های آتی بر اساس شرایط حایز اهمیت تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.