حفاری استوان کیش (OKDC) تقدیرنامه تعالی منابع انسانی را کسب کرد

سرزمین انرژی – گروه خبر: شرکت حفاری استوان کیش که یک شرکت غیردولتی فعال در صنعت حفاری ایران است موفق شد در جریان سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی تقدیر نامه تعالی منابع انسانی را کسب کند.
به گزارش سرزمین انرژی، در آخرین بخش از سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی که با موضوع «جانشین‌پروری و مدیریت استعدادها با تمرکز بر نقش زنان و جوانان» برگزار شد شرکت های شاخصی که رتبه لازم در ارزیابی های فنی و تخصصی کسب کرده بودند معرفی شدند.
در نهمین دوره از جایزه تعالی سازمانی ؛ دانشگاه الزهرا، شرکت پتروشیمی فجر، گسترش خدمات ایرانیان، تجارت الکترونیک ارتباط فردا و شرکت حفاری استوان کیش تقدیرنامه ۳ ستاره تعالی منابع انسانی را دریافت کردند. همچنین شرکت نفت پارس، شرکت تامین نیروی انسانی بانک مسکن، شرکت تعاونی اعتباری گروه ایران خودرو، تقدیرنامه ۲ستاره تعالی منابع انسانی را کسب کردند.
شرکت حفاری استوان کیش تنها شرکت فعال در بخش بالادستی صنعت نفت ایران است که تاکنون موفق شده است تقدیرنامه تعالی سازمانی را دریافت کند.
مرتضی پاکروان مدیرعامل شرکت حفاری استوان کیش پس از دریافت این تقدیر نامه از مهندس نعمت زاده ، وزیر سابق صنعت و منصور معظمی معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان ایدور ، به خبرنگار سرزمین انرژی گفت: در صنعت حفاری که مقدمه همه فعالیت های توسعه در بالادست صنعت نفت است، نیروی انسانی از جایگاهی ممتاز و بی رقیب برخوردار است به ویژه در جهان امروز و با بهبود بینش و نگرش های مدیریتی ، نقش و جایگاه سرمایه انسانی در صنعت حفاری به مثابه ارزشمندترین دارایی سازمان تثبیت شده است .
وی یادآور شد: واقعیت اینجاست که امروزه در صنعت حفاری، با موضوع تغییر در نگرش به سرمایه انسانی دیگر به عنوان یک رهیافت تشریفاتی مواجه نیستیم و چنانچه شرکت های فعال در این صنعت رویکردهای کلان نسبت به سرمایه سازمانی خود را متحول نسازند با تبعات اقتصادی آن در بازار صنعت حفاری مواجه خواهند شد.

وی یادآور شد: در صنعت حفاری، نیروی کارآزموده و ماهر به مثابه یک گنجینه نگریسته می شود که نیازمند صیانت است ، و صیانت و حفظ و ارتقاء این جایگاه ارزشمند هم از جانب کارکنان ، کارشناسان و متخصصان این صنعت و هم از جانب مدیران و مسئولان مرتبط می بایست مورد توجه قرار گرفته و دائماً در حال پایش و ارتقاء باشد. بر همین اساس مساله تعالی منابع انسانی در شرکت حفاری استوان کیش در قالب یک استراتژی کلیدی پیاده سازی شده است.
گزارش سرزمین انرژی حاکی است در این همایش دو روزه که در تهران برگزار شد، محمدعلی محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و رئیس کنفرانس «سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی» با اشاره به چشم انداز ۱۴۰۴ گفت: یکی از الزامات در مدیریت تغییر، مدیریت صحیح و سرمایه گذاری روی منابع انسانی است زیرا انسان محور تغییر و تحول است.
محمدی با تصریح اینکه راهکاری به غیر از تدبیر در مورد منابع انسانی وجود ندارد گفت : آنچه برای ما مهم است تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی است برای اینکه نرخ رشد سالانه ما ۸% باشد و بیکاری از ۱۳% به ۸٫۵% برسد ما نیازمند سرمایه گذاری بر روی منابع انسانی هستیم.
این خبر در صفحه 7 شماره 33 هفته نامه سرزمین انرژی ( 22 آبان 96) منتشر شده است.